PDA

Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Beste US Sitcom Aller Zeiten - SEINFELD

Werbung

Evil-Link
25-03-2011, 19:47
Gibts hier sonst noch Fans der Serie?

http://download-watch-seinfeld-episodes.edogo.com/wp-content/uploads/2010/08/121700.jpg

Hewitt
25-03-2011, 19:54
Kenn ich nicht. Aber bei Sitcoms schalte ich immer aus. :zahn:

Evil-Link
25-03-2011, 20:00
Ich bin auch nicht der 'Sidcom-Fan' aber diese Serie ist einfach genial und anders.

StickyFingazz
25-03-2011, 20:26
Seinfeld ist mit Sicherheit eine der besten Sitcoms ever. Allerdings gibt es viele andere die auch wirklich gut sind, wie Arrested Development, Curb, Peep Show, Community, etc.
und daher will ich noch keinen Sieger festlegen :D

Evil-Link
25-03-2011, 21:08
[QUOTE=StickyFingazz;31034572]Seinfeld ist mit Sicherheit eine der besten Sitcoms ever. Allerdings gibt es viele andere die auch wirklich gut sind, wie Arrested Development, Curb, Peep Show, Community, etc.
und daher will ich noch keinen Sieger festlegen :D[/QUOTE]

dann muss ich auch noch das britische Fawlty Towers dazufügen wenn wir über die besten Sidcoms ever reden. :)

von Arrested Development hab ich auch sehr gute Sachen gehöhrt. Leider laufen bei uns kaum gute Sidcoms. :nixweiss: Dafür laufen Sachen wie king of queens und two and a half men bei einem Sender rauf und runter... :fürcht::nein::rolleyes::vogel:

Andorra
25-03-2011, 21:11
Seinfeld ist grandios und mit nichts zu vergleichen! :anbet::anbet:

Habe alle Staffeln auf DVD und mein Mann und ich machen immer wieder einen Seinfeld Abend. Und wir können noch immer herzlich lachen.

Allerdings: Nur im Original gucken! Die deutsche Synchronisation ist unglaublich schlecht!

:undwech: Muss gleich mal wieder einen Seinfeld Abend machen!

Rachel Green
25-03-2011, 21:14
Ich mag Seinfeld irgendwie nicht. Hab damals öfters versucht die Serie anzufangen. :nixweiss:

Arrested Development hab ich auch mal angefangen und fand ich sogar sehr gut (was auch an Jason Bateman liegt :helga: ), aber bin nicht mehr dazu gekommen, weiter zu gucken. :D

P.S. Sitcom wird mit "T" geschrieben und nicht mit "D". Oder ist das ein Wortspiel? :helga:

Nathan
25-03-2011, 21:19
Ich bin mit Seinfeld auch nie warm geworden. Mein Humor wird eher von Will & Grace, Roseanne, Cybill, Friends, Caroline in the City und The Big Bang Theory getroffen. :anbet:

Tequila Sunrise
25-03-2011, 21:29
[QUOTE=Rachel Green;31035187]
Arrested Development hab ich auch mal angefangen und fand ich sogar sehr gut (was auch an Jason Bateman liegt :helga: ), aber bin nicht mehr dazu gekommen, weiter zu gucken. :D
[/QUOTE]

Genauso ist es bei mir auch. :D Aber ich werd mal versuchen wieder reinzukommen, die Serie ist wirklich genial.

Ansonsten bin ich ein großer Friends-Anhänger, wobei es da auch Licht und Schatten gibt.

Miami Twice
25-03-2011, 21:34
[QUOTE=Tequila Sunrise;31035360]
Ansonsten bin ich ein großer Friends-Anhänger, wobei es da auch Licht und Schatten gibt.[/QUOTE]
Keine Sitcom mag ich so wie Friends :wub: obwohl es nun auch nicht gerande mein Lieblings-Genre ist. ;)

Seinfeld habe ich früher echt gerne geguckt, aber es wäre keine Serie die ich mir z.B. auf DVD zulegen würde.

earthrunner
25-03-2011, 21:36
Arrested Development ist für mich die beste COMEDY Serie aller Zeiten, aber eigentlich keine richtige Sitcom.

Seinfeld ist schon ziemlich cool, man muss sich aber erst einige folgen an die show gewöhnen. Bzw sich an den Humor gewöhnen.

Allen Seinfeld Fans kann ich eigentlich nur Curb your Enthusiasm empfehlen. Larry David, erfinder von seinfeld, spielt sich dort selber. Abartig lustig. Die 7 Staffel dreht sich fast komplett um eine Seinfeld Reunion. Dabei nehmen sie sich schön selber aufs Korn. Pastewka ist übrigens die deutsche Kopie davon.

Buschi
25-03-2011, 23:34
:anbet::anbet: Ich liebe Seinfeld...auch noch heute...habe alle 9 DVD Boxen :anbet::anbet:

Buschi
25-03-2011, 23:35
[QUOTE=earthrunner;31035443]

Allen Seinfeld Fans kann ich eigentlich nur Curb your Enthusiasm empfehlen. Larry David, erfinder von seinfeld, spielt sich dort selber. Abartig lustig.[/QUOTE]

WO bekomm ich die in Deutschland ??:confused:

Leo
26-03-2011, 00:14
Ich liebe Seinfeld!!! Meine absoluten Favorites sind George und Elaine :love:
Seinfeld selber und den anderen, wie heißt er? - hab ich nie besonders witzig gefunden.

Evil-Link
26-03-2011, 00:26
[QUOTE=Leo;31037296]Ich liebe Seinfeld!!! Meine absoluten Favorites sind George und Elaine :love:
Seinfeld selber und den anderen, wie heißt er? - hab ich nie besonders witzig gefunden.[/QUOTE]

du meinst Kramer? der ist der beste. :anbet: Jerry find ich jetzt auch nicht besonders lustig.

vespasian
26-03-2011, 01:08
Seinfeld ist einfach grandios! Für mich mit Abstand die beste Sitcom! :anbet::anbet::anbet:

kaismaus
26-03-2011, 01:34
SEINFELD? Genial!:d:

Als ich die Serie bei TNT gesehen habe (vorher ging das irgendwie an mir vorbei), war das schon gewöhnungsbedürftig, was ich heute gar nicht mehr verstehe:D
Wenn man die Charaktere einmal kennen gelernt hat, muss man sie irgendwie ins Herz schließen. Wobei ich bis heute nicht über Jerry lachen kann:undwech:

Diese Sitcom hat was Besonderes, das man nicht beschreiben kann und meiner Meinung nach einzigartig ist!:nixweiss:

Kramer, ähäm, Cosmo Kramer ist der, über den ich mich auch nach tausend Folgen beömmeln kann, wenn er durch Jerrys Tür reinschlittert, die Fussellocken wehen und er den Kühlschrank aufmacht:rotfl:

Mittlerweile schaue ich, wenn Zeit ist, auf TNT und Comedy Central abwechselnd.:Popcorn:

Fazit: einzigartiger Humor, tolle Darsteller!

Buschi
26-03-2011, 01:48
also mein Seinfeld Liebling ist mit grossem Abstand George....und dann kommen die anderen 3...aber George ist die Krönung:anbet::anbet:

schattenkatze
26-03-2011, 01:51
Newman! :zeter:

Jerrys Gesicht dazu immer. :clap:

Mit Kramer fährt Newman doch in einer Folge mal mit so einem Lieferauto, wo sie dauernd was verlieren.
Was war das noch? Geld, Farbeimer oder was? :kopfkratz

earthrunner
26-03-2011, 10:45
/watch?v=JCYrBur34ak

Böser Larry :D

Er macht die Reunion nur um seine Frau zurückzubekommen, die er zurecht verloren hat, weil er ein Arsch ist :D

Buschi
26-03-2011, 10:54
[QUOTE=schattenkatze;31037644]Newman! :zeter:

Jerrys Gesicht dazu immer. :clap:

Mit Kramer fährt Newman doch in einer Folge mal mit so einem Lieferauto, wo sie dauernd was verlieren.
Was war das noch? Geld, Farbeimer oder was? :kopfkratz[/QUOTE]

du meinst sicher die Folge "Der Michigan-Flaschenpfand-Coup"

dort wirft Kramer immer Säcke mit Flaschen raus damit der Wagen leichter wird...bis irgenwann Newman raus muss:D:anbet:

grauer Sommer
26-03-2011, 11:56
Gehört zu meinen liebsten Sitcoms. Nicht die Nummer 1, aber unter den Top 5.

Evil-Link
26-03-2011, 12:11
[QUOTE=graue Haare;31039119]Gehört zu meinen liebsten Sitcoms. Nicht die Nummer 1, aber unter den Top 5.[/QUOTE]

Welche anderen sind in deiner Top 5?

grauer Sommer
26-03-2011, 12:27
1. King of Queens
2. Two and a Half Men
3. Eine schrecklich nette Familie
4. Seinfeld
5. Roseanne

Das sind meine absoluten lieblings Sitcoms.

Ansonsten noch gern gesehen:

Golden Girls
Alf
Bill Cosby Show
Hey Dad
The Munsters
Mein Vater ist ein Außerirdischer
Hinterm Mond gleich links
Verliebt in eine Hexe
Bezaubernde Jeannie

schattenkatze
26-03-2011, 12:36
[QUOTE=mrpostman;31038743]du meinst sicher die Folge "Der Michigan-Flaschenpfand-Coup"

dort wirft Kramer immer Säcke mit Flaschen raus damit der Wagen leichter wird...bis irgenwann Newman raus muss:D:anbet:[/QUOTE]

Jaaa, danke. :d:
Du scheinst ein echter Kenner zu sein. :clap:

Kramer's kleine Kommodenpension fand ich auch toll, wo er immer die kleinen Asiaten in seiner Schubladenkommode übernachten lässt. :rotfl:

Und Jerry lernt im Flugzeug ständig heiße Bräute kennen.
Neid! :zeter:

Dustin
26-03-2011, 12:46
[quote=mrpostman;31036931]:anbet::anbet: Ich liebe Seinfeld...auch noch heute...habe alle 9 DVD Boxen :anbet::anbet:[/quote]
Du meinst alle 8.:p

Dawson41
26-03-2011, 13:21
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/e/e3/Arrested_Development.svg/500px-Arrested_Development.svg.png

Das hier ist die beste Sitcom aller Zeiten.

Und Seinfeld ist das schlimmste, was es jemals über den Atlantik geschafft hat, inklusive W. Bush, Rumsfeld und Paris Hilton.

Pijl
26-03-2011, 13:34
[QUOTE=kaismaus;31037627]SEINFELD? Genial!:d:

Als ich die Serie bei TNT gesehen habe (vorher ging das irgendwie an mir vorbei), war das schon gewöhnungsbedürftig, was ich heute gar nicht mehr verstehe:D
Wenn man die Charaktere einmal kennen gelernt hat, muss man sie irgendwie ins Herz schließen. Wobei ich bis heute nicht über Jerry lachen kann:undwech:

Diese Sitcom hat was Besonderes, das man nicht beschreiben kann und meiner Meinung nach einzigartig ist!:nixweiss:

Kramer, ähäm, Cosmo Kramer ist der, über den ich mich auch nach tausend Folgen beömmeln kann, wenn er durch Jerrys Tür reinschlittert, die Fussellocken wehen und er den Kühlschrank aufmacht:rotfl:

Mittlerweile schaue ich, wenn Zeit ist, auf TNT und Comedy Central abwechselnd.:Popcorn:

Fazit: einzigartiger Humor, tolle Darsteller![/QUOTE]
Kramer ist auch mein Lieblingscharakter, danach folgen George und Newman. Die Lache von Letzterem, vor allem im Original. :clap:
Jerry Stiller als Vater von George ist aber auch immer grandios gewesen.

Ach, so richtig schwach fand ich eigentlich gar keinen Charakter, lediglich Jerrys Standup-Auftritte am Beginn und Ende vieler Episoden treffen nicht mein Humorzentrum.

Eine meiner Lieblingsfolgen ist die, in der Kramer das Set einer alten US-Fernsehshow ersteht und dann in seiner Wohnung diese Sendung nachspielt. :rotfl:

Ging mir im übrigen ähnlich mit Liebgewinnen der Serie. Am Anfang wurde ich einfach nicht warm, bis irgendwann nachts bei einem der Durchläufe auf Comedy Central oder ZDF neo hängengeblieben bin und es *klick* gemacht hat. :D

Auf der tube gibt es übrigens Ausschnitte der Reunion-Folge von "Curb your Enthusiasm". Sehr sehenswert.

Achso, wo hier schon Arrested Development angesprochen wurde. Das ist auch mein Favorit im Comedy/Sitcom-Bereich. (Tobias Fünke :anbet:) Schade, dass es nur drei Staffeln gab, aber ich meine irgendwo gelesen zu haben, dass ein Kino-Film in der Mache sei.

mark79er
26-03-2011, 13:56
wow soviele seinfeld-liebhaber hier :D

für mich auch die beste amerikanische sitcom aller zeiten. noch nie eine bessere sitcom gesehen :)
kramer ist der heimliche star der serie. jeder ist da halt anders schräg drauf, am drögesten ist in der tat jerry seinfeld selber.

ansonsten mag ich noch hogan heroes.

arrested development hab ich noch nicht gesehen, danke für den tipp. werd mal reinschaun.

Buschi
27-03-2011, 00:37
[QUOTE=Dustin;31039381]Du meinst alle 8.:p[/QUOTE]

ja sorry meinte alle 9 Staffeln :D

Buschi
27-03-2011, 00:38
[QUOTE=Dawson41;31039561]

Und Seinfeld ist das schlimmste, was es jemals über den Atlantik geschafft hat, inklusive W. Bush, Rumsfeld und Paris Hilton.[/QUOTE]

ja ne is klar:tsts:

Buschi
27-03-2011, 00:40
also ich finde es geht nix über George...wenn ich alleine schon an seinen Anrufbeantworter Song denke:D

watch?v=KZsk-I6GaZQ

aber achtung ist auf Deutsch:D

Yatagan
27-03-2011, 04:03
Die Bubble-Boy-Folge mit den "Maupen" ist legendär. :anbet:

proper gander
27-03-2011, 06:38
team costanza, inklusive der eltern.
der typ ist so krank, daß alle anderen charaktere dagegen komplett abkacken :zahn:

* Betraying his feelings of "restrained jubilation" to the doctor who gives him the news that his bride-to-be has died.
* Peeking at the information on a video store's computer screen to find out who has checked out the video for Breakfast at Tiffany's, then showing up at that family's apartment and finagling his way in, so he can avoid reading the book for his book club. The effort backfires when he spills grape juice on the family's sofa and gets kicked out before he can finish watching the movie.
* Being mistaken for a Neo-Nazi leader when he takes a limousine that he believes is for four passes to a Chicago Bulls-New York Knicks game at Madison Square Garden.
* Taking up Tobacco smoking so that Susan would call off the wedding, but the cigarettes caused him to cough and vomit.
* Redipping a potato chip into a party platter after he has already taken a bite.
* Driving Yankee player Danny Tartabull all over town as he seeks retribution for road rage victimization.
* Inventing a fictitious company named "Vandelay Industries" where he said he had a job interview, in order to keep getting his unemployment insurance. The company was run by the fictitious Art Vandelay. Vandelay Industries is, according to George, a latex manufacturing company. In order to add legitimacy to the company's existence, George gives Jerry's home phone number as the company's phone number. Art Vandelay was also an importer/exporter as well as an architect. The judge in the final episode of the series was named Art Vandelay, which George interpreted as a "good sign."
* Passing an incomplete IQ test through an open window to Elaine in order to cheat on it, all with his one-time girlfriend on the other side of the door. He did this so she'd think he was smarter than he really was. Elaine ends up getting a worse score than George would have if he hadn't cheated due to distractions while at Babu's restaurant (although she later scored 151).
* Proposing an incestuous sexual relationship with his cousin to get his parents' attention, which she agreed to, and they briefly participated in.
* Wearing Kramer's father's wedding band to get women to flirt with him (the conjecture being that women were more attracted to married men). The theory worked perfectly, but all the women were offended when George flirted back.
* Telling Susan that he was meeting Elaine to discuss problems about her (made-up) boyfriend Art Vandelay when he actually was meeting Marisa Tomei. George and Elaine failed to fully develop the alibi, and Susan suspected George was having an affair with Elaine.
* Calling Marisa Tomei on the eve of Susan's funeral to arrange a date: "I got the funeral tomorrow but... my weekend is pretty wide open."
* Attempting multiple times to pass off a red-dotted cashmere sweater which he bought at a discount. Eventually, even one of Elaine's alcoholic co-workers sees the dot.
* Leaving his car parked at Yankee Stadium so that his boss George Steinbrenner would think he was there working even when he wasn't. Other escapades while at the Yankees included: turning the space underneath his desk into an area suitable for napping, pretending to be stressed in order to avoid work, and masquerading as a Communist in order to date a woman whose personal ad appeared in the Daily Worker newspaper.
* Getting ensconced or draped in velvet.
* Buying a car solely on the belief that it was once owned by Jon Voight (it was actually owned by the dentist "John Voight").
* Faking a disability so that he could get his own private bathroom at work.
* During a fire that had been started accidentally at a child's birthday party, George ran across the house, pushing and knocking everyone and everything in his path (including an elderly woman with her walker), screaming "Fire!" as he ran to the door. Then once he got out, he held the door closed, trapping the people inside. When asked by a firefighter how he could live with himself, George responded "It's not easy."
* Trying to get money back for a book he brought into a bookstore bathroom. He was forced to pay for it, because the book was "flagged" at all the area bookstores.
* Recording an out-going answering machine message, and singing it to the tune of the hit song "Believe it or Not" (from The Greatest American Hero). He sang:

Believe it or not, George isn't at home
Please leave a message at the beep.
I must be out or I'd pick up the phone
Where could I be?
Believe it or not, I'm not home.

* Trying to get the Frogger game to his house from Mario's Pizzeria, which he and Jerry frequented as youngsters. The game is running on batteries, because George wants to preserve his all-time high score on the console (the high scores would be erased were the machine to lose power). Unfortunately, while George tries in vain to get the console to the other side of the street after performing a series of maneuvers resembling the game itself, a truck destroys the machine, after which Jerry remarks, "Game over."
* Engaging in a slow chase via handicap scooter when his claimed disability (used to obtain executive washroom privileges) is revealed to be a hoax.
* Wearing a tuxedo many sizes too small to the opera "Pagliacci."
* Continuing to use the name Art Vandelay until the show's final episode, when a judge by that name presides over the trial of the "New York Four," in which the defendants broke the Good Samaritan Law in the fictional town of Latham, Massachusetts. Jerry and George take it as a sign that they will be acquitted, but after a swarm of previous guest characters (from Marla the Virgin to the parents of Susan Ross) testify against the four friends, Judge Vandelay sentences George, Jerry, Kramer, and Elaine to one year removed from society.
* Demanding that an area hospital pay for his damaged car after a man committed suicide by jumping off the hospital roof and landing on George's car.
* Trying to convert to Latvian Orthodox in order to keep a girlfriend. George tells the priest that the reason for his conversion was the nice hats worn by the clergy.
* Pretending to have poor eyesight so that he could get a certain textbook on tape, his reasoning being that whenever he reads a book he hears his own voice reading the words. But when he gets the tape, he realizes the narrator sounds like him.
* Developing back problems because of his over sized wallet. The wallet finally explodes out in the street.
* Competing for an apartment with an SS Andrea Doria survivor by telling the board about his horrifying life. He loses the apartment to a boyfriend of Elaine's who bribes the building superintendent with $50.
* Working briefly as a hand model before he burned his hands on an iron.
* Agreeing to play Trivial Pursuit with Donald the Bubble Boy in upstate New York. Got in a fight with Donald when George insisted the answer was "Moops" but Donald said it was "Moors" (the card was a misprint). Susan ended up deflating the Bubble Boy, and George was accused of trying to kill Donald.
* Trying to become friends with a black man to prove to his boss that he was not racist.
* Performing a series of stunts at Yankee Stadium, such as wearing Babe Ruth's jersey, streaking across the field in a body suit (he instead gained popularity with the fans as "Body Suit Man,") and wrecking the team's 1996 World Series trophy with his car. He does this in an attempt to make Steinbrenner fire him so he can take a job offer from the New York Mets. In the end, George's boss, Mr. Wilhelm comes in and claims he made George do those things. Wilhelm is thus fired instead, and he is the one hired by the Mets.
* Claiming to have won "the Contest," though in the finale, he admitted to Jerry that he cheated.
* Attending anger management sessions at the request of his friends, but the fact that the coach wanted him to hide his anger angered George too much to continue. Incited a participant at a Rage-aholics meeting by referring to him as a pinhead.
* Asking Elaine to get him a job at Pendant Publishing. Elaine's boss, Mr. Lippman, conducted an impromptu job interview with George, asking him what authors he liked. Pressed for specifics, George mentioned he liked Art Vandelay. According to George, Vandelay was an obscure beatnik writer who wrote Venetian Blinds.
* Crashing a baby shower to confront an ex-girlfriend who threw Bosco on his red shirt during a performance.
* Mistakenly thinking that he impregnated a woman in the episode "The Fixup". This happened because Kramer had given him a defective condom. Referring to his sperm, George yells that "My boys can swim!" but it later turns out that the woman was not pregnant. In an uncharacteristic twist, George was more concerned with the woman's needs and offered to support her no matter what.
* Pitching some new ideas for two other NBC shows while backstage at The Tonight Show. First, George pitches his idea for "the perfect episode of L.A. Law" to Corbin Bernsen, then makes a suggestion to George Wendt that the setting of Cheers be changed because it's "enough with the bar already." Bernsen and Wendt make George the butt of their jokes on the talk show, much to George's dismay.
* Purchasing a Twix bar from the candy machine from a car dealership, only to see the candy get stuck, then losing it to a mechanic who buys another Twix, getting two packages. George then heads to the complaint department demanding an apology, a refund, and for "that man to be fired."
* Being the subject of mockery after a televised tennis tournament showed a shot of him sloppily eating a sundae.
* In an early episode titled "The Suicide," George is talking with a psychic and mentions that he has a brother. Later episodes repeatedly portray George as an only child.
* Peeing in the men's shower at the gym because he "couldn't hold it in."
* Having sex with a woman in his parents' bed while they're on vacation. He accidentally leaves the condom wrapper in the bed and his parents find out.
* Telling beautiful women that a picture of Jerry's ex-girlfriend is Susan, his dead fiancée, in order to hang out with them at a secret club. After accidentally singing the picture with his blow-dryer, George clips a picture from a magazine and uses that as his Susan photo, until he makes the claim to the model pictured.
* Asking one of his girlfriend's relatives for a death certificate at a funeral so that he can get a "bereavement discount" on an airplane ticket.
* Pulling food out of the trash and eating it just as someone walks in the kitchen door catching him. In the same episode, spilling coffee on a man's windshield and being forced to clean it up with paper from the ground. While he does this, he still holds the empty cup, making it look like he is a poor man who is working on the street to get tips.
* Being caught masturbating on his parents' couch by his mother.
* Pretending to be a tough guy to impress a girl in The Little Kicks ("I'm a bad man!")
* Eating a pastrami sandwich while having sex.
* Pulling Kramer's golf ball from the blow hole of a whale just as he was pretending to be a marine biologist.
* Claiming to have right-of-way deals with pigeons and squirrels.
* Having Elaine throw his toupee out the window of Jerry's apartment.

DragonRider
27-03-2011, 08:42
Weshalb werden die Staffeln ab Staffel 3 nicht endlich mal synchronisiert?

:mad:

Buschi
27-03-2011, 11:17
[QUOTE=Yatagan;31045844]Die Bubble-Boy-Folge mit den "Maupen" ist legendär. :anbet:[/QUOTE] jaa.... :anbet:
[QUOTE=proper gander;31045909]team costanza, inklusive der eltern.
der typ ist so krank, daß alle anderen charaktere dagegen komplett abkacken :zahn:
[/QUOTE]

ja..da schliesse ich mich an :anbet:

Buschi
27-03-2011, 11:18
[QUOTE=DragonRider;31046146]Weshalb werden die Staffeln ab Staffel 3 nicht endlich mal synchronisiert?

:mad:[/QUOTE]
:confused: in welche Sprache ?

Evil-Link
01-04-2011, 13:07
[QUOTE=proper gander;31045909]team costanza, inklusive der eltern.

* Betraying his feelings of "restrained jubilation" to the doctor who gives him the news that his bride-to-be has died.
* Peeking at the information on a video store's computer screen to find out who has checked out the video for Breakfast at Tiffany's, then showing up at that family's apartment and finagling his way in, so he can avoid reading the book for his book club. The effort backfires when he spills grape juice on the family's sofa and gets kicked out before he can finish watching the movie.
* Being mistaken for a Neo-Nazi leader when he takes a limousine that he believes is for four passes to a Chicago Bulls-New York Knicks game at Madison Square Garden.
* Taking up Tobacco smoking so that Susan would call off the wedding, but the cigarettes caused him to cough and vomit.
* Redipping a potato chip into a party platter after he has already taken a bite.
* Driving Yankee player Danny Tartabull all over town as he seeks retribution for road rage victimization.
* Inventing a fictitious company named "Vandelay Industries" where he said he had a job interview, in order to keep getting his unemployment insurance. The company was run by the fictitious Art Vandelay. Vandelay Industries is, according to George, a latex manufacturing company. In order to add legitimacy to the company's existence, George gives Jerry's home phone number as the company's phone number. Art Vandelay was also an importer/exporter as well as an architect. The judge in the final episode of the series was named Art Vandelay, which George interpreted as a "good sign."
* Passing an incomplete IQ test through an open window to Elaine in order to cheat on it, all with his one-time girlfriend on the other side of the door. He did this so she'd think he was smarter than he really was. Elaine ends up getting a worse score than George would have if he hadn't cheated due to distractions while at Babu's restaurant (although she later scored 151).
* Proposing an incestuous sexual relationship with his cousin to get his parents' attention, which she agreed to, and they briefly participated in.
* Wearing Kramer's father's wedding band to get women to flirt with him (the conjecture being that women were more attracted to married men). The theory worked perfectly, but all the women were offended when George flirted back.
* Telling Susan that he was meeting Elaine to discuss problems about her (made-up) boyfriend Art Vandelay when he actually was meeting Marisa Tomei. George and Elaine failed to fully develop the alibi, and Susan suspected George was having an affair with Elaine.
* Calling Marisa Tomei on the eve of Susan's funeral to arrange a date: "I got the funeral tomorrow but... my weekend is pretty wide open."
* Attempting multiple times to pass off a red-dotted cashmere sweater which he bought at a discount. Eventually, even one of Elaine's alcoholic co-workers sees the dot.
* Leaving his car parked at Yankee Stadium so that his boss George Steinbrenner would think he was there working even when he wasn't. Other escapades while at the Yankees included: turning the space underneath his desk into an area suitable for napping, pretending to be stressed in order to avoid work, and masquerading as a Communist in order to date a woman whose personal ad appeared in the Daily Worker newspaper.
* Getting ensconced or draped in velvet.
* Buying a car solely on the belief that it was once owned by Jon Voight (it was actually owned by the dentist "John Voight").
* Faking a disability so that he could get his own private bathroom at work.
* During a fire that had been started accidentally at a child's birthday party, George ran across the house, pushing and knocking everyone and everything in his path (including an elderly woman with her walker), screaming "Fire!" as he ran to the door. Then once he got out, he held the door closed, trapping the people inside. When asked by a firefighter how he could live with himself, George responded "It's not easy."
* Trying to get money back for a book he brought into a bookstore bathroom. He was forced to pay for it, because the book was "flagged" at all the area bookstores.
* Recording an out-going answering machine message, and singing it to the tune of the hit song "Believe it or Not" (from The Greatest American Hero). He sang:

Believe it or not, George isn't at home
Please leave a message at the beep.
I must be out or I'd pick up the phone
Where could I be?
Believe it or not, I'm not home.

* Trying to get the Frogger game to his house from Mario's Pizzeria, which he and Jerry frequented as youngsters. The game is running on batteries, because George wants to preserve his all-time high score on the console (the high scores would be erased were the machine to lose power). Unfortunately, while George tries in vain to get the console to the other side of the street after performing a series of maneuvers resembling the game itself, a truck destroys the machine, after which Jerry remarks, "Game over."
* Engaging in a slow chase via handicap scooter when his claimed disability (used to obtain executive washroom privileges) is revealed to be a hoax.
* Wearing a tuxedo many sizes too small to the opera "Pagliacci."
* Continuing to use the name Art Vandelay until the show's final episode, when a judge by that name presides over the trial of the "New York Four," in which the defendants broke the Good Samaritan Law in the fictional town of Latham, Massachusetts. Jerry and George take it as a sign that they will be acquitted, but after a swarm of previous guest characters (from Marla the Virgin to the parents of Susan Ross) testify against the four friends, Judge Vandelay sentences George, Jerry, Kramer, and Elaine to one year removed from society.
* Demanding that an area hospital pay for his damaged car after a man committed suicide by jumping off the hospital roof and landing on George's car.
* Trying to convert to Latvian Orthodox in order to keep a girlfriend. George tells the priest that the reason for his conversion was the nice hats worn by the clergy.
* Pretending to have poor eyesight so that he could get a certain textbook on tape, his reasoning being that whenever he reads a book he hears his own voice reading the words. But when he gets the tape, he realizes the narrator sounds like him.
* Developing back problems because of his over sized wallet. The wallet finally explodes out in the street.
* Competing for an apartment with an SS Andrea Doria survivor by telling the board about his horrifying life. He loses the apartment to a boyfriend of Elaine's who bribes the building superintendent with $50.
* Working briefly as a hand model before he burned his hands on an iron.
* Agreeing to play Trivial Pursuit with Donald the Bubble Boy in upstate New York. Got in a fight with Donald when George insisted the answer was "Moops" but Donald said it was "Moors" (the card was a misprint). Susan ended up deflating the Bubble Boy, and George was accused of trying to kill Donald.
* Trying to become friends with a black man to prove to his boss that he was not racist.
* Performing a series of stunts at Yankee Stadium, such as wearing Babe Ruth's jersey, streaking across the field in a body suit (he instead gained popularity with the fans as "Body Suit Man,") and wrecking the team's 1996 World Series trophy with his car. He does this in an attempt to make Steinbrenner fire him so he can take a job offer from the New York Mets. In the end, George's boss, Mr. Wilhelm comes in and claims he made George do those things. Wilhelm is thus fired instead, and he is the one hired by the Mets.
* Claiming to have won "the Contest," though in the finale, he admitted to Jerry that he cheated.
* Attending anger management sessions at the request of his friends, but the fact that the coach wanted him to hide his anger angered George too much to continue. Incited a participant at a Rage-aholics meeting by referring to him as a pinhead.
* Asking Elaine to get him a job at Pendant Publishing. Elaine's boss, Mr. Lippman, conducted an impromptu job interview with George, asking him what authors he liked. Pressed for specifics, George mentioned he liked Art Vandelay. According to George, Vandelay was an obscure beatnik writer who wrote Venetian Blinds.
* Crashing a baby shower to confront an ex-girlfriend who threw Bosco on his red shirt during a performance.
* Mistakenly thinking that he impregnated a woman in the episode "The Fixup". This happened because Kramer had given him a defective condom. Referring to his sperm, George yells that "My boys can swim!" but it later turns out that the woman was not pregnant. In an uncharacteristic twist, George was more concerned with the woman's needs and offered to support her no matter what.
* Pitching some new ideas for two other NBC shows while backstage at The Tonight Show. First, George pitches his idea for "the perfect episode of L.A. Law" to Corbin Bernsen, then makes a suggestion to George Wendt that the setting of Cheers be changed because it's "enough with the bar already." Bernsen and Wendt make George the butt of their jokes on the talk show, much to George's dismay.
* Purchasing a Twix bar from the candy machine from a car dealership, only to see the candy get stuck, then losing it to a mechanic who buys another Twix, getting two packages. George then heads to the complaint department demanding an apology, a refund, and for "that man to be fired."
* Being the subject of mockery after a televised tennis tournament showed a shot of him sloppily eating a sundae.
* In an early episode titled "The Suicide," George is talking with a psychic and mentions that he has a brother. Later episodes repeatedly portray George as an only child.
* Peeing in the men's shower at the gym because he "couldn't hold it in."
* Having sex with a woman in his parents' bed while they're on vacation. He accidentally leaves the condom wrapper in the bed and his parents find out.
* Telling beautiful women that a picture of Jerry's ex-girlfriend is Susan, his dead fiancée, in order to hang out with them at a secret club. After accidentally singing the picture with his blow-dryer, George clips a picture from a magazine and uses that as his Susan photo, until he makes the claim to the model pictured.
* Asking one of his girlfriend's relatives for a death certificate at a funeral so that he can get a "bereavement discount" on an airplane ticket.
* Pulling food out of the trash and eating it just as someone walks in the kitchen door catching him. In the same episode, spilling coffee on a man's windshield and being forced to clean it up with paper from the ground. While he does this, he still holds the empty cup, making it look like he is a poor man who is working on the street to get tips.
* Being caught masturbating on his parents' couch by his mother.
* Pretending to be a tough guy to impress a girl in The Little Kicks ("I'm a bad man!")
* Eating a pastrami sandwich while having sex.
* Pulling Kramer's golf ball from the blow hole of a whale just as he was pretending to be a marine biologist.
* Claiming to have right-of-way deals with pigeons and squirrels.
* Having Elaine throw his toupee out the window of Jerry's apartment. [/QUOTE]

Denoch sind Kramer und Elaine meine favoriten.

Dat_Bärbel
01-04-2011, 13:17
oh ja Seinfeld ist der Klassiker der Sitcoms!
Der messerscharfe bissige Humor hat mich sehr geprägt :) und wer lacht nicht über Kramer...aber am besten ist George!

Buschi
01-04-2011, 18:37
[QUOTE=Dat_Bärbel;31097097]oh ja Seinfeld ist der Klassiker der Sitcoms!
Der messerscharfe bissige Humor hat mich sehr geprägt :) und wer lacht nicht über Kramer...aber am besten ist George![/QUOTE]
:d::d:

Aktivator
02-04-2011, 14:23
Ich habe auch alle Episoden gesehen, ist einfach klasse.

Team Kramer :d:

Andorra
02-04-2011, 20:54
Meine Lieblingsfolgen jetzt spontan aus dem Kopf sind:

- die mit der Wette wer es am längsten ohne Selbstbefriedigung aushält
- die in der Parkgarage
- die mit dem Astronautenstift
- die wo George und Jerry ihre Sitcom "about nothing" verkaufen
- die in der Elaine Besuch von ihrer Liebelei aus England hat
- die in der Teri Hatcher mitspielt "are they real?"
- die in der Jerry ein Wettrennen gegen seinen ehemaligen Mitschüler läuft

Ich liebe alle Charaktere. George ist unglaublich furchtbar, seine Familie noch viel schlimmer, Kramer ist völlig bekloppt, Elaine ist neurotisch und Jerry irgendwo dazwischen. Auf jeden Fall sind sie alle zusammen herrlich komisch.

Dustin
02-04-2011, 23:36
[quote=DragonRider;31046146]Weshalb werden die Staffeln ab Staffel 3 nicht endlich mal synchronisiert?

:mad:[/quote]
Schreibst du aus der Vergangenheit oder hast du einfach nur keine Ahnung?

Buschi
03-04-2011, 01:10
[QUOTE=Dustin;31115564]Schreibst du aus der Vergangenheit oder hast du einfach nur keine Ahnung?[/QUOTE]

das war auch mein gedanke :)

Wangi
03-04-2011, 01:32
Seinfeld ist Klasse :d:

Meine Lieblings-Sitcom ist aber Friends

sinead_morrigan
29-04-2011, 16:35
"Arrested Development" gewinnt für mich, Sitcom in ihrem bestem Element.

"Seinfeld" ist auch gut und selbst eine RomCom wie "Friends" hatte durchaus ihre Stärken. Bei "Friends" hat mich gestört, dass die Figuren, Rachel ausgenommen, gegen Ende hin immer karikaturenhafter wurden. Aber die Dialoge waren wunderbar treffend, witzig und zugespitzt, die Charaktere sympathisch, der Nebencast groß und die Themen breit angelegt. Ich wünschte nur, man hätte die unsägliche "We were on a break"-Debatte nicht fast bis zum Ende durchgezogen, zumal Rachel und Ross für mich getrennt voneinander sowieso sehr viel besser funktioniert haben.

Von den heutigen noch laufenden Serien finde ich "30 Rock", "Modern Family", "Community" und "Parks and Recreation" stark.

grauer Sommer
29-04-2011, 16:45
Von den vier genannten kenne ich keine einzige :schäm: :zahn:

sinead_morrigan
29-04-2011, 16:55
[QUOTE=graue Haare;31389428]Von den vier genannten kenne ich keine einzige :schäm: :zahn:[/QUOTE]

"Modern Family", "Community" und "Parks and Recreation" sind meines Wissens noch gar nicht von deutschen Sendern eingekauft worden, insofern muss man sie natürlich auch nicht unbedingt kennen.

"30 Rock" lief für zwei oder drei Staffeln in Deutschland, landete aber glaube ich eher auf einem Nischenplatz. In diese Serie sollte man allerdings definitiv einen Blick hereinwerfen, kaum eine andere Comedyserie hat bei den Emmys und Golden Globes in den letzten Jahren so viel abgeräumt wie "30 Rock" und Tina Fey sowie Alec Baldwin im Duo sind einfach anbetungswürdig. Furchtbar viele Zuschauer hat die Serie aber auch in den USA nicht, das ist bei NBC aber nicht ungewöhnlich.

My2Cents
30-04-2011, 09:03
Ich glaub, ich hab bis jetzt vielleicht 10 Minuten lang Seinfeld beim zappen gesehen, sonst nicht. Aber Euer Geschreibsel hier macht mich neugierig :D

Werde mich mal auf die Suche begeben.
habt ihr evtl einen Tip, wo man sich im Internet englische oder amerikanische Serien im Original ansehen kann? Ich habe immer Angst, dass ich was illegales erwische.... *gg*

Zur Zeit gucke ich 'Til Death unheimlich gerne: sehr super gemacht, guter Humor meiner Meinung nach. Von den gleichen Machern wie King of Queens.
Schade nur die Sendezeiten: morgens zwischen 7 und 8. Eigentlich ja nicht so meine Fernsehzeit. Deshalb finde ich, sie könnten ruhig mal ein paar Folgen zu einer besseren Zeit zeigen *grrr*

Ansonsten finde ich Two and a half Men, Scrubs, Malcolm mittendrin Klasse...

Gruß
My2Cents